Sådan tager du førertrøjen på Google gennem tekstannoncer

Vidste du, at slutkøbet hos forbrugere ofte sker gennem en Google-søgning?

Derfor er det afgørende for din virksomhed at styr på, hvordan du skaber de mest effektive Google-annoncer, der er målrettet de helt rigtige mennesker, for at opnå de bedste resultater.

Hvordan? Her er en hemmelighed…..

Extensions.

Hvorfor? 

Fordi de tiltrækker opmærksomhed og dermed kan bidrage til bedre performance af annoncen. Derfor er det vores anbefaling, at du tilføjer så mange extensions som muligt, afhængig af hvad der giver mening for din virksomhed. 

Extensions kan være særligt effektive i de perioder du kørere med procentrabatter. Vores erfaring er, at promotion -, call og image extensions fungerer godt. Image extensions egner sig kun til mobile promotion. Her skal man være opmærksom på, at det kan tage tid, før de begynder at virke, men med tiden kan de optimale resultater opnås, da det bliver mere spiseligt for forbrugeren. Desuden fungerer Sitelinks også godt med informationer, fordi det mindsker usikkerheden og skaber tillid hos forbrugeren. Det kan eksempelvis være informationer i form af ratings, kontaktinfo m.m.

Anvend Smart Bidding, som budstrategi

Tillad algoritmen at arbejde og hjælp den til succes.

Hvis din virksomhed er ny på Google tekstannoncering, anbefaler vi en manuel CPC med en Search Impression Share på ca. 90-95%. Man behøver ikke at bruge den mest avancerede budoptimering fra starten. Det er en rejse at opbygge en search kampagne, så i begyndelsen handler det primært om at indsamle data. Budskab: stol på algoritmen.

Google anbefaler

15-30 konverteringer om ugen ift. maximize conversion value (gerne flere, da det forbedrer algoritmen). Jo mere data, jo bedre algoritme

Indstil dine Adjustments points korrekt. Det er særligt essentielt, hvis man bruger manuelt bidding. De typiske fokuspunkter indstilles efter: Demografi (alder), Geografi (lokation: lande, byer og bydele), Tidspunkt (uge og måneder), Devices (mobil, TV, tablet), Retargeting (tidligere køb og besøg) og Interesser.

Særlig de to sidste kan gøre at man skiller sig ud fra konkurrenterne og rammer sin målgruppe bedre. 

OBS: Brug Smart Bidding på alle andre steder end brand!

Har din virksomhed mange produkter eller stor udskiftning? Så er vores anbefaling, at du overvejer en feed-baseret tilgang.

Skal vi hjælpe dig med at opnå de bedste resultater? 

Relaterede Blogindlæg

GIV ET KALD   -   +45 25 37 08 10   -   

Har du spørgsmål?

Så vil jeg rigtig gerne svare på dem! Vi håber du fandt denne case interessant.