Virksomheder, der opbygger et succesfuldt analyseteam, er mere tilbøjelige til at se stigende indtjening, overskud og markedsandele. Du spørger måske dig selv “Okay, men hvordan?”
Vi har skåret det ned til 3 kerneprincipper
1. Prioriter talent frem for værktøjer
Når det kommer til at investere i din organisations analyser, skal du også huske at prioritere mennesker frem for værktøjer. De menneskelige ressourcer i din organisation fører til en mere fleksibel analysekapacitet, som kan tilpasse sig et skiftende forretningsmiljø uden at vikle organisationen ind i et uhåndterligt system af software og værktøjer.
For at opnå de bedste resultater, er en kombination af teknologiske værktøjer, kombineret med menneskelig dømmekraft til at informere marketingaktiviteter, forretningsbeslutninger og forståelse af forbrugeradfærd, altid vejen frem.
Huskeregel: Værktøjerne kan kun nå så langt ud, fordi det har de rigtige mennesker bag sig.
2. ‘Test-og-lær-mentalitet’ & styrk en kultur af nysgerrighed
Ved at opbygge og forstærke en kultur af nysgerrighed og ivrighed, kan det hjælpe din virksomhed på vej mod at opnå effektfulde afkast fra analyse investeringer.
Perfektion er en usund drøm. Tilskynd dine analytikere til at udfordre konventioner og stille spørgsmål som en metode til at forbedre kvaliteten og reducere risici. Denne tænkning går hånd i hånd med en test-og-lær-mentalitet, hvor det at skubbe grænser gennem proaktive eksperimenter hjælper med at identificere, hvad der virker, og derefter at optimere processen.
3. Samarbejde er alfa omega
Det er afgørende, at ledere samarbejder med analytikere for at forstå dataene bag beslutningstagningen.
Ledere kan skabe et venligt analyse miljø ved at vide, hvornår de skal indsamle data, præsentere forretningsmæssige udfordringer for analytiker teams og konsekvent søge at kvantificere mål og målsætninger.
At opretholde en stærk analysekapacitet kræver godkendelse op og ned i en organisation. Dette sætter tonen, der værdsætter forståelse af målrettede løsninger såvel som den problemløsnings ekspertise, som analytikere kan levere på tværs af organisationen.
Byg i dag for at vinde i morgen. Byg din organisations eget højtydende analyseteam, og slut dig til de fremtidsparate virksomheder, der tager deres markedsføring videre.