Konkurrencen på markedet er intensiveret på de sociale medier, og det betyder, at virksomheder må tage andre midler i brug for at tiltrække kunder og øge salget.
Hvad skal det betyde?
Ja, det skal vi fortælle dig: Få flere beskeder fra interesserede kunder.
Beskeder bidrager nemlig til at opbygge relationer til dine kunder, fordi de tilføjer menneskelige egenskaber i din virksomheds brand. Netop beskeder hjælper dig med at få kontakt til folk på afgørende tidspunkter i løbet af deres kunderejse. Disse gør din virksomheds tilstedeværelse synlig, hvor du nemt og bekvemt kan svare på spørgsmål om dine produkter, services eller potentielt lukke et salg direkte i chatten.
Hvordan?
Du kan få flere beskeder ved at give din leadannonce et konkurrencedygtigt budget og sørge for, at annoncens hovedbudskab lokker kunderne til at kontakte dig.
Vores anbefaling
- Indstil dit budget til min. 450 DKK – svarende til 59 USD
- Kør din annonce i mindst 7 dage
For at opnå ønskede resultater på et marked med mange andre konkurrerende annoncer.
Inspirerer folk til at tage kontakt
Vi har som hovedregel tre anbefalede fremgangsmåder, som du bør indtænke i dit annonceindhold.
- Vær skarp på, hvad folk kan forvente. De skal klart og tydeligt kunne se i annonceteksten, hvad de vil få ud af en samtale med din virksomhed.
- Kommunikér, hvad samtalen vil have af værdi for kunden
- Brug eksklusivitet til at skabe en handling.
Beskeder øger naturligvis også chancen for at opbygge tillid blandt forbrugerne, hvilket kan resultere i øget salg. Derfor er der et stort potentiale i at få folk til at tage det næste skridt med din virksomhed ved at skabe en god besked oplevelse – der gør det nemt for kunden, idet det er en hurtig og effektiv fremgangsmåde til et køb.
Hvor skal man starte?
- Start med at svare på almindelige spørgsmål: Overvej, hvad der er en tendens til at afholde folk fra at foretage et køb, såsom lange svartider eller begrænsede betalingsmuligheder.
- Hils på folk, der klikker på din annonce: Opsæt en velkomstbesked, der opfordrer kunderne til at indlede en samtale med din virksomhed.
- Vær forberedt på, hvad folk vil tale om: Skalér beskederne ved at bruge automatiske beskeder eller hurtige svar på ofte stillede spørgsmål.