Virksomheder der bygger et succesfuldt analyseteam, er mere tilbøjelige til at se stigende indtjening, overskud og markedsandele. Du spørger måske dig selv “Okay, men hvordan?”
Vi har kogt det ned til 3 kerneprincipper
- 1. Prioriter talent frem for værktøjer
Når det kommer til at investere i din organisations analyser, skal du også huske at prioritere mennesker frem for værktøjer. Dine menneskelige ressourcer fører til en mere fleksibel analysekapacitet, som kan tilpasse sig et skiftende forretningsmiljø uden at vikle organisationen ind i et uhåndterligt system af software og værktøjer.
For at opnå de bedste resultater, er en kombination af teknologiske værktøjer, kombineret med menneskelig dømmekraft til at informere marketingaktiviteter, forretningsbeslutninger og forstå forbrugeradfærd, altid vejen frem.
Huskeregel: Værktøjerne kan kun nå så langt ud, fordi det har de rigtige mennesker bag sig.

- 2. ‘Test-og-lær-mentalitet’ & styrk en kultur af nysgerrighed
Ved at opbygge og forstærke en kultur af nysgerrighed og ivrighed, kan det hjælpe din virksomhed på vej mod at opnå effektfulde afkast fra analyse investeringer.
Perfektion er en usund drøm. Tilskynd dine analytikere til at udfordre konventioner og stille spørgsmål som en metode til at forbedre kvaliteten og reducere risici. Denne tænkning går hånd i hånd med en test-og-lær-mentalitet, hvor det at skubbe grænser gennem proaktive eksperimenter hjælper med at identificere, hvad der virker, for derefter at optimere processen.

- 3. Samarbejde er alfa omega
Det er afgørende, at ledere samarbejder med analytikere for at forstå dataene bag beslutningstagningen.
Ledere kan skabe et analysevenligt miljø, ved at vide hvornår de skal indsamle data, præsentere forretningsmæssige udfordringer for analytiker teams og konsekvent søge at kvantificere mål og målsætninger.
Vedligeholdelse af en stærk analysekapacitet kræver godkendelse op og ned i en organisation. Dette sætter tonen, der værdsætter forståelse af måleløsninger såvel som den problemløsningsekspertise, som analytikere kan levere på tværs af organisationen.
Byg i dag for at vinde i morgen. Byg din organisations eget højtydende analyseteam, og slut dig til de fremtidsparate virksomheder, der tager deres markedsføring videre.