Sådan tager du førertrøjen på Google gennem tekstannoncer admin 01/09/2022

Sådan tager du førertrøjen på Google gennem tekstannoncer

Vidste du, at slutkøbet hos forbrugere ofte sker gennem en Google-søgning? 

Derfor er det helt essentielt for din forretning at du har styr på, hvordan du laver de bedste Google-annoncer, tilpasset de helt rigtige mennesker – for at opnå mærkbare resultater.

Hvordan? Her er en hemmelighed…..

Extensions

Hvorfor? Fordi de skaber blikfang og kan derfor bidrage til at annoncen performer bedre. Derfor er vores anbefaling, at du tilføjer så mange extensions som muligt, afhængig af hvad der giver mening for din virksomhed. 

Extensions kan laves i perioder, hvis man eksempelvis kører med procent rabatter. Vores erfaring er, at promotion -, call og Image extensions fungerer godt. Image extensions egner sig kun på mobile promotion. Her er det vores erfaring at der går et stykke tid før denne virker, men med tiden fungerer det optimalt, fordi det bliver spiseligt for forbrugeren. Desuden fungerer Sitelinks også godt med informationer, fordi det mindsker usikkerheden og giver tillid hos forbrugeren. Det kan eksempelvis være informationer i form af ratings, kontaktinfo m.m.

Anvend Smart Bidding, som budstrategi: Tillad algoritmen at arbejde og hjælp den til succes.

Er din virksomhed en ny spiller i Google tekst annoncering, anbefaler vi en manuel CPC med en Search Impression share på ca. 90-95%. Man behøver ikke bruge den bedste budoptimering fra starten. Man skal gennem en rejse, når man laver en search kampagne, og det handler derfor i starten om få samlet data ind. Budskab: stol på algoritmen. 

Google anbefaler: 15-30 konvertering om ugen ift. maximize conversion value (gerne flere, fordi så bliver algoritmen bedre. Jo mere data – jo bedre algoritme)

Indstil dine Adjustments points korrekt. Det er særligt essentielt, hvis man bruger manuelt bidding. De typiske fokuspunkter indstilles efter: Demografi (alder), Geografi (Lokation: Lande, byer og bydele), Tidspunkt (Uge og måneder), Devices (Mobil, TV, Tablet), 

Retargeting (Tidligere køb og besøg) og Interesser. Særlig de to sidste kan gøre at man skiller sig ud fra konkurrenterne og rammer sin målgruppe bedre. 

OBS: Brug Smart Bidding på alle andre stedet end brand!

Har din virksomhed mange produkter eller stor udskiftning? Så er vores anbefaling, at du overvejer en feed-baseret tilgang. 

Skal vi hjælpe dig med at opnå de bedste resultater? Tøv ikke med at kontakte os, og lad os komme igang allerede i dag.

Skal vi komme igang?