Sådan håndterer du negative kommentarer på sociale medier Celina 24/10/2022

Sådan håndterer du negative kommentarer på sociale medier

Vi oplever i stigende grad en hård tone på de sociale medier, som stiller høje krav til virksomheders håndtering af dette. Som et digitalt marketingsbureau ved vi, at opslag på sociale medier er en vigtig kilde til trafik for mange virksomheder. Men de seneste år, har kommentarfunktionen skiftet tendens til at være sprængbrættet til frustrationer, bekymring og verbal vold.

Derfor er det vigtigt at reagere på dette gennem: Community Management

Giv (kunde)service til flere

Sociale Medier er nyere tids form for kunderservice, hvor du kan skabe unikke samtaler og komme i dialog med dine kunder. På sociale medier er et svar til én person – et svar til flere.

Ved Community Management sikrer du at løfte kommentarsporet på de sociale medier, hvor din virksomhed er tilstede . Det har aldrig været vigtigere at skabe og vedligeholde relationen med dine følgere. Hele verden ser med, og de følger i særlig grad med, hvis der er skrevet en negativ kommentar på dit post.

Hvis dine følgere ser en negativ kommentar giver det en lyst til at se, hvordan din virksomhed håndterer denne kommentar.

Her er vores anbefaling: En reaktiv håndteringsstrategi af en kritisk kommentar.

Reaktiv kommunikation

Ved denne strategi imødekommer din virksomhed kundernes frustationer. Det er vigtigt, at din virksomhed tilkendegiver, på kommentarsporet, at I håber svaret var accetablet og beskrivende. Dette er vigtigt, fordi dine andre følgere kigger med, og de skal vide at virksomheden har svaret brugeren.

Kan man undgå kritiske kommentarer?

Svaret er: Nej, men du kan forebygge dem ved at  benytte en proaktiv håndteringsstrategi. Her er fremgangsmåde anderledes, fordi din virksomhed imødekommer forventning frustrationer eller undren blandt dine følgere.  

Proaktiv kommunikation

Ved brug af denne strategi venter man altså ikke på, at der kommer et kritisk spørgsmål – Man forebygger det. Det kan være, at du aktivt går ud og informere om prisstigninger eller et nedbrud på din Webshop, som typisk kan skabe rører på sig blandt dine kunder. På den måde, viser du dine følgere, at du er bekendt med ‘problematikken’ – hvor du enten kan give din forklaring eller gøre opmærksom på, at du forsøger at rette op på fejlen.

Skal vi hjælpe dig med at komme igang?

Tøv ikke med at kontakte os! Vi hjælper med at klæde dine medarbejdere ordentlig på til at håndtere negative kommentarer på de sociale medier
Hvorfor skal du bruge kræfter på Community Management?